Kajsa Grytt ska släppa ny musik

Kajsa Grytt har inte släppt ett album sedan 2018 års Kniven i hjärtat. Den skivan var för övrigt det årets bästa, enligt mig.
När jag gjorde en intervju med henne 2020 så verkade Grytt ganska färdig med musiken och sade att hon vill skriva romaner, film och tv-serier och inte alls längtar upp på scenen.
Tidigare i år så sjöng hon duett med Sofia Härdig.
Sedan gick Årsta Skivakademi ut i sociala medier med bilder på Kajsa Grytt, så vi anade väl att någonting var på gång.
Det ska komma ny musik i september, enligt skivbolaget, utan att ge några detaljer. Det ser jag fram emot.
